Svinefilet med serano og ost

Ofte kan svinefilet bli litt tørt, men når du pakker den inn i skinke og ost, virker den mye saftigere.

Jeg tar et matpapir og legger skinken utover med litt overlapp. Så smører jeg på en ost. Jeg har valgt jalapeñoost fra tube i dag, men du kan velge etter eget ønske og smak. Jeg fjerner sener og hinner og tar pepper på fileten, men bruker ikke salt, siden skinka er så salt i seg selv. Jeg legger svinefileten på osten og bruker matpapiret til å rulle skinka pent rundt fileten, før jeg løfter den forsiktig over i en smurt ildfast form med skjøten ned.

 

Jeg steker den i ovnen på 200 grader i ca 45 minutter.

Siden vi har igjen soppsuppe fra i går, gjør vi den om til en saus ved hjelp av litt karamellsaus og maisennajevning og serverer med hasselbackpoteter og maiskolber.

 

 

Scandinavian designcenter:

https://tracking.adviralmedia.com/click/386/56604/scandinaviandesigncenter

 

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg