Brennende kjærlighet – et gufs fra 80-tallet

Jeg hadde nesten glemt denne retten fra 80-tallet, men satt og kikket i gamle kokebøker og tenkte det var på tide å trekke den frem fra glemselen.

Den er veldig kjekk å lage når du har rester av potetmos. Jeg steker karbonadedeig sammen med løk og hvitløk. Når dette har blitt brunt, heller jeg på en boks hakkede tomater (helst Mutti), 1 ss tomatpuré, tar i laurbærblad, oregano, basilikum, salt og pepper. Jeg lar det koke i minimum 30 minutter, før jeg heller det i en ildfast form, brer potetmosen utover og strør ost på toppen. Jeg steker det i midt i ovnen på 200 grader, i ca. 30 minutter, til osten har fått fin farge. Jeg serverer den brennende kjærligheten med en frisk salat til.

Jeg har gitt denne potetmosen litt finhakket gressløk.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg