Enchiladas med spennende grønnsaker


Jeg har grublet litt over hva jeg skal bruke de rareste grønnsakene fra Sylling Andelslandbruk https://www.facebook.com/infosyllingandelslandbruk/?fref=ts til. Siden jeg alltid bruker grønnsaker i de fleste karbonadedeigbaserte matretter, fant jeg ut at jeg skulle bruke mangolden og sommersaren i enchiladasen:

Karbonadedeig og løk brunes, før jeg tar i reven gulrot, finstrimlet mangold, finhakket sommersar (smaker som pepper), tacokrydder (jeg bruker hjemmelaget) og tacosaus.

 

Jeg ruller det inn i tortillas, legger det i ildfast form, heller over mer tacosaus, strør over ost og gratinerer det i ovnen, mens jeg lager salat og guacamole.

 

Salaten består av mizuna, feltsalat og ruccola, men du kan selvfølgelig bruke hvilke salater du vil.

Jeg serverer tomat, agurk, mais og salatløk i egne boller, sånn at alle kan ta det de liker best.

Guacamolen består av avocado, chili, koreander, hvitløk, sommersar og limesaft som jeg kjører til en jevn blanding med stavmikser.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg