Pestopoteter

Pestopoteter er deilig tilbehør til kylling, fisk, eller en deilig tapasrett. Det smaker aller best om du lager pestoen selv, men det finnes også ferdige å få kjøpt.

Jeg starter med båtpotetene. Jeg risler litt olivenolje i en langpanne, deler potetene i båter, legger dem i langpanna, tar på salt og pepper, risler over litt mer olje og setter dem i ovnen på full guffe. Når de begynner å få litt farge, skrur jeg ned til 200 grader til de er klare. Når båtpotetene er sprø utenpå og myke inni, rører jeg dem inn i pestoen, som jeg her gjort klar i mellomtiden.

Pestoen lager du av å kjøre ingrediensene i en blender eller knuse dem i en morter: 2 dl frisk basilikum, 2 fedd hvitløk, 100 g pinjekjerner (ristet i varm panne), 200 g revet parmesan og olivenolje til det blir som en tykk grøt (ca 12 ss).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg