Det selvlagde utekjøkkenet, en deilig plass å være etter en dag inne på jobben.


Så snart det er mulig på forsommeren, pakker vi ut det hjemmelagde utekjøkkenet, vasker det, kobler til vann, legger ut kjøkkenutstyr og pynter med mer og mindre praktiske gjenstander.

Det er helt nydelig å kunne lage mat ute etter en hel dag på kontoret. Så fort det er vær til det, lager jeg maten her.

  

  

Jeg pynter opp med både blomster og urter.

Bak forhenget har vi en varmtvannsbereder på 30 ltr. Akkurat passe til litt oppvask. I tillegg står gassen til kokeplatene der.

  

Små søte krukker fra Green Gate kan brukes til f.eks. tannpirkere. De fine norgesglassene med lokk og sugerør er supre og gjør at man ikke så lett får i seg veps sammen med det man drikker.

  

  

Litt jålete kanskje, men siden det meste av pynten går i rosa, har jeg kjøpt kniver, sleiver, vannkoker og miksmaster i rosa også.

  

Den fine hjemmestrikkede kluten, har jeg fått av ei venninne. Såpene og koppehånklene kommer fra Green Gate. I kurvene har jeg mel, pasta, ris, boller og annet utstyr jeg trenger i matlagingen.

Nå er det bare å håpe på fint vær i sommer.

7 kommentarer

Siste innlegg