Fylt kyllingfilet

Kyllingfilet er alltid godt, men jeg liker å gjøre litt mer ut av den enn å steke den i panna. Her er en fylt variant, som vi synes smaker deilig.

6 kyllingfileter

1 glass god pesto

1 glass finhakket soltørket tomat

100 g finhakket fetaost

Litt peppermiks

6 skiver gulost, gjerne vellagret

12 baconskiver

Legg kyllingfiletene mellom 2 lag plast og bank dem til 1/2 cm tykkelse. Smør på et tynt lag med pesto, legg på finhakket soltørket tomat og fetaost. Dryss over peppermiks og legg på en skive gulost, gjerne vellagret. Rull sammen kyllingfiletene og bind rundt med baconskiver.

Stekes i ovnen på 180 g i ca 30 minutter, til de er gjennomstekte, men fortsatt saftige.

Serveres med f.eks. bakte småtomater, søtpotetmos, stekt sopp og blomkål.

Du kan abonnere på nyheter fra bloggen min, ved å gå inn HER og trykke “Follow”. Det er helt gratis 😊

Du kan også følge bloggen på FB

2 kommentarer
    1. For en utrolig fin blogg du har. Nå har jeg scrollet igjennom en haug av flotte oppskrifter, og skrevet ned en hel del.
      Jeg gleder meg til å prøve ut noen av oppskriftene dine.

      Takk for inspirasjon, ha en flott kveld og helg.

      Cindy

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg