Mormors veldig kjappe og billige pastarett

Jeg kan ikke si at denne retten er fantastisk, men den er virkelig en av mine barndoms store favoritter. Mormor lagde hele langpanna full og vi spiste som hester. Som voksen tenker jeg at den passer best som mat til barna, men når det er sagt, det er absolutt ingen usmak på den.

Kok spagetti etter anvisning på pakka, minus 2 minutter på koketiden. Hell av vannet, tilsett finhakket løk og ketsjup og rør godt. Hell blandingen over i ildfast form, dryss over godt med reven ost, eller osteskiver og sett det i ovnen på 200 grader, til osten blir gyllen.

Mens pastaen står i ovnen, brunes godt med baconbiter i smør i stekepanna. Med en gang pastaen tas ut av ovnen, helles baconet inkludert stekefettet over, og så er det klart til servering.

Retten kunne sikkert vært gjort både bedre og sunnere, med litt salat og litt bedre saus enn ketsjup, men jeg frister meg til å si nam likevel.

Du kan abonnere på nyheter fra bloggen min, ved å gå inn HER og trykke “Follow”. Det er helt gratis 😊

Du kan også følge bloggen på FB

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg