Nyttårsaften – hva i all verden skal jeg lage?

Nyttårsaften – hva i all verden skal jeg lage? Det er ikke alltid like enkelt å finne på noe og jeg får alltid mange spørsmål om forslag til meny til nyttårsaften.

Her kommer noen forslag:

Til forrett:

Salma med smak av Østen:

 

eller røykelaks med Skagensalat, som jeg også synes passer godt om du skal servere pinnekjøtt:

Dillpannacotta med ørret, rogn og reker smaker godt og kan lages klart i forveien:

 

 

Gratinert hummer er et nydelig alternativ, som helt garantert faller i smak:

Om du ønsker en forrett med kjøtt, foreslår jeg asparges med skinke og hollandaise:

 

eller carpaccio:

 

Til hovedrett:

Om du har lyst på fisk:

Kveitefilet med baconterninger, ertepuré og amaronesaus

 

 

Tunfisk med kremet kaperssaus er også et godt alternativ:

 

Om du ønsker en hovedrett med kjøtt:

Jeg kan anbefale mammas kalkunbryst. Det er enkelt å lage og mye gjøres klart i forkant, så det ikke blir så mye stress når gjestene kommer.

Pinnekjøtt er også en vinner på nyttårsaften. Jeg har en nydelig saus til min.

 

eller ytrefilet med pastinakkpuré og cognac- og peppersaus:

 

Til dessert:

Hvis du vil bruke opp julekaker, passer denne juledesserten veldig godt. Jeg har brukt sirupssnipper, men du kan gjerne bruke pepperkaker også.

 

Sjokoladefondant med chili:

 

eller Crème brûlée:

 

Limoncellotiramisu smaker nydelig og er vår favorittdessert for tiden:

 

Lykke til med nyttårsmaten og godt nytt år!

 

Om du vil abonnere på nyheter fra bloggen, kan du melde deg på ved å sende oss e-postadressen din her. Nyhetsbrevet er helt gratis.

Du kan også følge bloggen på Facebook.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg