Pizza med 6 oster og oliven

Jeg synes pizza med fire oster, eller pizza quattro formaggi er en av de beste pizzaene, men noen ganger liker jeg å gjøre litt mer med den. Denne varianten har fått seks oster, grønne olivenskiver, rødløk og tomatbåter.

Du finner oppskrift på pizzabunn her. Om vi planlegger at vi skal lage pizza, lager jeg ofte bunnen med kaldt vann dagen i forveien og setter bollen i kjøleskapet over natta. Jeg tar den ut på morgenen, så den får god tid til å heve.

Sausen:

1 boks hakkede tomater (helst Mutti)

1 finhakket løk

1 laurbærblad

1 ss tørket oregano

2 finhakkede fedd hvitløk

1 ss tørket basilikum

1/2 ts pepper

Noen dråper tabasko

1 ts knust fennikel

Bland alt i en kjele og la det koke lenge, gjerne en time eller mer.

Legg sausen på pizzabunnen og legg på ost, f.eks. cheddar, jarlsberg, østavind, parmesan, mozzarella og en blåskimmelost. Legg på olivenskiver, minitomatbåter og rødløk i strimler. Stek på så høy varme du har i ovnen, til pizzaen er gyllen.

 

Du kan abonnere på nyheter fra bloggen min, ved å inn HER og trykke “Follow”. Det er helt gratis 😊

Du kan også følge bloggen på FB

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg