Spekemat med hjemmelagd potetsalat

 

I dag skal vi ha spekemat til middag og jeg lager salat, med ingredienser fra egen hage, eggerøre og potetsalaten min. Jeg lager alltid potetsalaten selv. Det er ikke mye jobb og det smaker mye bedre enn ferdigkjøpt.

Potetsalat:

1 boks rømme

1 pose majones

4 ss agurkmiks

2 finstrimla vårløk

1 kg kokte poteter i terninger

salt og pepper

Bland rømme, majones, agurkmiks og vårløk. Smak til med salt og pepper. Tilsett potenene, de kan gjerne være varme.

Eggerøre:

I tillegg lager jeg eggerøre og  Jeg lager også en salat av ingredienser fra hagen i tillegg til ingredienser fra kjølerommet.

6 store egg

6 ss kremfløte

2 ss smør

Salt

Nykvernet sort pepper

Gressløk, finklippet

Visp eggene sammen med kremfløte, gressløk, salt og nykvernet pepper. Smelt smøret i stekepannen og hell i eggerøren. La den stivne på svak varme mens du rører forsiktig mot bunnen av pannen. Eggerøren skal være fløyelsmyk på konsistens, så ta den av før den setter seg helt.

Legg spekematen på fat. Jeg har brukt rødvinspølse, morr, fårepølse, to forskjellige langtidsmodnede spekeskinker og tørrsaltet speket biff. Jeg skjærer opp en halv melon også, for vi synes det er godt med det litt søtlige ved siden av den salte spekematen.

Server med flatbrød, salat, eggerøre og potetsalat.

Du kan abonnere på nyheter fra bloggen min, ved å gå inn HER og trykke “Follow”. Det er helt gratis 😊

Du kan også følge bloggen på FB

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg