Thaipizza

Denne pizzaen serverer jeg nesten alltid til broren min, når han kommer på besøk. Den er nok en av favorittene hans, tror jeg.

Jeg lager pizzabunn på vanlig måte. Du finner oppskrift på pizzabunn her:

http://aperitivomat.blogg.no/1469531880_pizzakveld_i_loungen.html

Når den står og hever, startet jeg på fyllet.

3 kyllingfileter skjæres i tynne strimler og legges i en marinade av 1 pose conimex marinademiks saté, 3 ss ketjap manis og 5 ss rapsolje.


Kjevle ut pizzabunnen, la den heve, for så å forsteke noen minutter i ovnen. Ta den ut når den har fått litt farge, smør på 1/2 glass sataysaus, legg på reven ost, 1 strimlet rødløk, 1 strimlet paprika, 1 boks ananasbiter og kyllingstrimlene. Om du liker det litt sterkt, kan du også legge på finhakket chili. Strø over cashewnøtter.

Stekes i ovnen, på 300 grader, til den får fin farge. Risle over sweet chilisaus og legg på blader av koriander og limebåter før servering.

Du kan abonnere på nyheter fra bloggen min, ved å gå inn HER og trykke “Follow”. Det er helt gratis 😊

Du kan også følge bloggen på FB

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg