Torsk sous vide med råstekte poteter, glaserte gulrøtter, ertepuré og bacon

Se flere oppskrifter med sous vide her.

Denne nydelige retten består av en ertepuré, fersk torskefilet, sprø, råstekte poteter, sprøstekte baconterninger og glasert gulrot. Jeg har pyntet den med gaukesyre, som både er dekorativt og smaker godt.

Jeg starter med potetene, som jeg skjærer i tynne skiver, før jeg skyller og tørker godt av dem.

Jeg steker dem på begge sider i smør, tilsatt salt og pepper, til de blir gyldne og sprø. Om du skal servere disse potetene til mange, kan du legge dem utover en langpanne i ovnen. Jeg synes råstekte poteter er så godt at jeg kunne spist dem uten tilbehør, som snacks.

 

Torsken legger jeg sammen med hvit pepper, salt og smør i en pose i sous viden på 55 grader, i 30 minutter.

Den kan også bakes i ovnen, med nesten like godt resultat, om du ikke har sous vide.

 
Ertepuréen finner du oppskrift på her:

http://aperitivomat.blogg.no/1471764075_kveitefilet_med_bacon.html

Glaserte gulrøtter:

Jeg koker små gulrøtter i litt vann, tilsatt smør og sukker, til de er nesten møre. Jeg tar ut gulrøttene og legger dem i folie mens jeg koker inn væsken til den blir sirupsaktig. Jeg legger gulrøttene tilbake i kjelen på svak varme og snur på dem, så de blir glasert rundt hele. Tilslutt tilsetter jeg litt lime.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg