Marinert kyllingbryst i burgerbrød

Dette er en lettvint og smakfull rett, som passer godt både til lunsj og middag. Denne oppskriften er passe til 4 personer.

  Marinade

Marinade til kyllingen:

Saften av 1 sitron

2 ts hvitløkspasta eller 2 finrevne fedd

1 ts chilipasta

1 ss korianderpasta

1 ss sennep

2 ss olivenolje

Salt

Pepper

Bland alt sammen og smør kyllingfiletene med den. La kyllingen kose seg i noen timer, gjerne over natten. Grill den eller stek den i panne, til den er gjennomstekt, men fortsatt saftig.

Serveres med salat, agurk, rødløk i strimler, tomat, paprika og aioli, som du finner oppskrift på her.

Når jeg bruker den som middagsrett, serverer jeg med poteter til, f.eks:

Ovnsbakte småpoteter:

Jeg risler litt olivenolje i en langpanne, legger i potenene, krydrer med salt, pepper og ev. annet krydder jeg har lyst på, risler over litt mer olje og setter dem i ovnen på full guffe i 15 minutter. Deretter skrur jeg ned til 200 grader og lar dem steke til de er sprø utenpå og myke inni.

 

Du kan kjøpe ferdige burgerbrød, men hjemmelagde smaker best. Du finner oppskrift her.

Om du lager en stor porsjon, kan du fryse ned og ta opp til middag senere. De smaker akkurat like godt da.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg