I dag er det 6. mars og fiskens dag

I dag feirer vi fiskens dag og det er ikke uten grunn at vi feirer fisken med en egen dag. I flere hundre år var fisk Norges viktigste eksportartikkel, og det er trolig fisken som skapte grunnlaget for landet Norge.

I bloggen min har jeg en egen kategori om fisk og i anledning dagen, legger jeg ut noen smakebiter, som jeg håper vil inspirere deg.

Du finner masse spennende, noen enkle og noen mer avanserte, fiskeoppskrifter her.

FISH (MED PANKO) AND CHIPS MED TARTARSAUS OG ERTEPURÉ
Skrei med eple- og fennikelsaus, ertepuré, rogn og bacon

 

Sylta laks

 

Cabaret
Cabaret

 

Thaisild, tabascosild, akevittsild og sild i det grønne

 

Mammas gratinerte tørrfisk

 

Fisk i form

 

Tunfisk med potetsticks, asparges og tunfiskmasjones

 

Spicy, tomatisert laksesuppe
Hvitløk og pestobakt laks med smørdampa grønnsaker og mammas nydelige fiskesaus

 

Luksusterteskjell
Hvordan friske opp en trøtt fiskepudding
Hjemmelaget makrell i tomat

 

Nå kan du abonnere på nyheter fra bloggen min ved å melde deg på HER

Du finner mange flere spennende fiskeoppskrifter ved å velge “Kategori” og deretter “Fisk” øverst på siden.

   

 

Du kan også følge bloggen på Facebook

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg